måndag, oktober 25, 2004

New liberal media...

Jag vet inte hur många gånger det nämnts, men den liberala blogosfären exploderar verkligen. Alla hoppar på tåget. Till och med nättidningen Friktion har blivit blogg. Så när Dick Erixon nyligen ville pusha för folkrörelsen och petade in en liberal blogroll i marginalen fick han bara med en bråkdel. Men det sprider nog en hel del trafik. Han har ju 20 tusen träffar i månaden.

Men han missade en del, som sagt.

Jag tror att den liberala blogosfären bäst täcks in av Alicio i underlandet och Sänd mina rötter regn. Lägger man ihop deras blogrolls så får man med det mesta.

Men inte allt.

Till exempel har ju både sittande ordföranden i Fria Moderata Studentförbundet Jens Eriksson en blogg, Argast i Uppsala, och förre ordföranden Peter O Sellgren en, som heter Frihet framför allt.

Det är verkligen helt absurt.

Det känns som om det inte går att starta en blogg idag utan att vara liberal.

Och det börjar kännas som ett jobb för en bibliotekarie att hålla reda på allt. Räkna. Märka upp. Kategorisera. Man kan tänka sig ett JKL/Timbro/SNS-kluster, ett Frihetsfronten/FMSF-kluster, ett Center-kluster, ett proIsrael-kluster, ett Folkparti-kluster och så vidare.

Men, jag har ändå inte nämnt allt.

För inte ens nu, jag upprepar, inte ens nu, när man räknat så här långt, lyckas man få med alla liberala bloggar.

Den mest nischade politiska bloggen hittills tillkom i fredags.

Bloggen WHERE´S MY DINNER skrivs av Folkpartiet i Nackas politiska sekreterare Anne Ehrenholm. Den handlar om matlagning.

Freedom fries, någon?