onsdag, oktober 31, 2007

Predikanten Anas Khalifa om martyrskapsfilmen

Jag kan inte låta bli att uppmärksamma den muntre predikanten Anas Khalifa, som är en av centralfigurerna i Oscar Hedins martyrskapsfilm Det svider i hjärtat, och som jag beskrev i SvD:

I en moské i Helsingborg får man se den unge och karismatiske svenske predikanten Anas Khalifa hålla i en perverterad variant av kyrkans barntimmar. Han förklarar inför tindrande barnaögon att paradiset har hundra särskilda nivåer bara för dem som blir martyrer och offrar sitt liv i strid för sin religion. De närvarande föräldrarna nickar gillande.
Anas Khalifa har en blogg, i vilken han lovar svara på frågor angående sin medverkan i filmen.
I detta inlägg önskar jag att kunna ge er svar som håller era tveksamheter i hjärtat om er bror borta. Skriv en kommentar med din fråga eller undring som har med mig att göra i filmen så kommer jag att spela in ett ljudklipp med svar in sha Allah. Må Allah belöna er alla, amiin.

Jag svarar inte på respektlösa varelser. Och inte heller skojare.
Det ska bli intressant att höra.