onsdag, maj 27, 2009

Högerns svar på Göran Greider

Ikväll utser mediebranschtidningen Resumé landets "bästa och mäktigaste". Jag är liksom förra året nominerad i kategorin "åsiktsmaskin". Förra året kom jag på plats 12 och fick epitetet "Svenskans mest intressanta röst".

I år ser väl oddsen sämre ut. Dels har Resumé satt ihop en riktig jury, vilket gör att ens placering inte är avhängig om man har varit ute och groggat med Resuméredaktörerna. Dels är det väl inte lika spännande med mitt namn i år. När man sätter ihop listor ska det finnas överraskningar.

Hur som helst är det kul att bli uppmärksammad för vad man gör i jobbet.

Efter mitt deltagande i SVT:s morgonsoffa igår – orakad med yviga gester och i gubbsandaler – blev jag kallad "högerns svar på Göran Greider" av en Facebookvän. Det är stort nog.